Current issue

Biology, ecology, chemistry

ročník 8, 2003, č. 1, ISSN 1335-8960

obsah čísla 1

Zoológia v nových učebniciach biológie pre gymnáziá
Katarína Ušáková

Demonstrace vnitřní stavby lastury škeble rybničné
Václav Ducháč

Možnosti využitia meracieho zariadenia CBL 2 pri realizácii laboratórnych cvičení na základných a stredných školách
Anna Tóthová, Miroslav Prokša

Možnosti hodnotenia učebných textov
Jarmila Kmeťová

Ako je to s editovaním textu nášho genetického kódu?
Marta Kollárová

Čo je ekológia: definície ekológie
Pavol Eliáš

Ekologické vedecké spoločnosti sveta: Ekologická spoločnosť Nemecka, Rakúska a Švajčiarska
Pavol Eliáš

Lubomír Nátr: Fotosyntetická produkce a výživa lidstva
Elena Masarovičová

K jubileu RNDr. O. Erdelskej, DrSc.
Otília Gašparíková

Čo žije v hniezde vrabca poľného? (Passer montanus L., 1758)
Viera Jánošová, Mária Melišková

Výstavy na pomoc výučbe a popularizácii vedeckých poznatkov
Dana Šubová

Glezg hrbozobý (Coccothraustes coccothraustes)
Milan Kubiatko

Zaujímavosti o snežných riasach v Tatrách
František Hindák

Stavba kolónií a rozmnožovanie zeleného bičíkovca váľač (Volvox)
František Hindák

ročník 8, 2003, č. 2, ISSN 1335-8960

obsah čísla 2

Nereidka jako model mnohoštetinatce za vyuce biologie V.
Václav Ducháč

Poznatky školskej inšpekcie o úrovni environmentálnych poznatkov a postojov žiakov základných a stredných škôl
Mária Uhereková, Juraj Butaš

Úroveň vstupných vedomostí z chémie študentov 1. ročníka gymnázií
Peter Silný, Renáta Dobrovodská

Voda očami chemika Webové stránky pre vyučovanie chémie i ďalších prírodovedných predmetov
Mária Kredátusová, Beáta Brestenská

Terminológia a používanie veličín vyjadrujúcich zloženie roztokov
Jozef Tatiersky

Stredoškolská odborná činnosť jubiluje
Anna Dorčáková

Niekoľko námetov na praktické cvičenie z biológie - Téma: "Nervová sústava človeka I."
Soňa Nagyová, Katarína Ušáková

Niekoľko námetov na praktické cvičenie z biológie - Téma: "Nervová sústava človeka II."
Soňa Nagyová, Katarína Ušáková, Tímea Gálová

Červenoočká (Euglenophyceae) - rastliny alebo živočíchy?
František Hindák

ročník 8, 2003, č. 3, ISSN 1335-8960

obsah čísla 3

Modelovanie vyučovacieho procesu v biológii využitím IKT na príklade učiva Biológia bunky
Igor Král, Katarína Ušáková, Katarína Melišová

Niektoré názory súčasných učiteľov chémie na výučbu chémie
Mária Lichvárová, Ivan Ružička

Čo majú spoločné žĺtok a saponáty alebo o schopnosti stredoškolských študentov vysvetľovať situácie a javy z bežného života
Ján Reguli

Využitie prírodných rastlinných farbív v prírodovednom vzdelávaní na základných a stredných školách
Kristína Žoldošová

Možnosti využitia pôdnych mikroskopických húb v procesoch akumulácie kovov zo životného prostredia
Jaroslav Ševc, Alexandra Šimonovičová, Slavomír Čerňanský

Anomálne vlastnosti vody - povrchové napätie
Zuzana Melichová

Ako sú hodnotení učitelia na vysokých školách
Karol Jesenák

Výučba chémie - slávni chemici
Danica Melicherčíková, Milan Melicherčík

Nepohyblivé bunkové a kolóniové zelené riasy (Chlorophyceae)
František Hindák

ročník 8, 2003, č. 4, ISSN 1335-8960

obsah čísla 4

Overovanie požiadaviek vzdelávacieho štandardu na gymnáziách v učive Biológia bunky a rastlín
Katarína Ušáková, Tímea Gálová

Práca s počítačom ako významný motivačný zdroj učenia žiakov
Milan Veselský

Metódy identifikácie fytopatogénnych mikroorganizmov
Antónia Šrobárová

Diatomit a alginit - horniny riasového pôvodu
Alica Hindáková

Čo je ekológia: Ekologické vedy
Pavol Eliáš

Britská ekologická spoločnosť jubiluje
Pavol Eliáš

Ako dopadol Monitor 2003 z chémie?
Ivana Pichaničová

XIV. Medzinárodná biologická olympiáda v Minsku (Bielorusko)
Pavol Eliáš

Dionýz Štúr
Ivan Hrabovec

Významní ekológovia: Paul Duvigneaud
Pavol Eliáš

Skameneliny v bájach a mýtoch - poučenie z omylov
Milan Mišík, Alžbeta Hornáčková

Vtáky štrkovísk Bratislavy - Petržalky
Dušan Senko

Desmídie (Chlorophyta, Conjugatophyceae) - najkrajšie riasy?
František Hindák

 
More Articles...